Jak pozbyć się problemów ze snem?

Przypadłością, która powoduje bezustanne uczucie zmęczenia, problemy z koncentracją i osłabienie organizmu jest bezsenność. To defekt, który może być kształtowany przez szereg czynników, zarówno natury fizycznej, jak i psychicznej.

Co powoduje bezsenność?

Stres – czynniki stresogenne uważane są za jeden z kluczowych elementów kształtujących bezsenność. Ciągłe rozmyślanie nad problemem, brak odpoczynku dla mózgu skutkuje tym, że mamy problem z zaśnięciem i/lub nasz sen jest bardzo płytki.

Nieregularny rytm dobowy – praca na trzy zmiany lub prowadzenie nocnego trybu życia, bardzo często skutkuje problemami ze snem.

Palenie papierosów – szkodliwe substancje znajdujące się we wdychanym dymie skutkują wieloma dolegliwościami, także bezsennością.

Picie alkoholu – szczególnie bezpośrednio przed snem. Kładzenie się do łóżka w stanie upojenia alkoholowego nie tylko kończy się tzw. „kacem” z rana. Może skutkować również zmęczeniem, problemami z koncentracją.

Brak komfortu w sypialni – niewygodny materac i/lub poduszka to wydawać by się mogło – banalny powód bezsenności. W rzeczywistości jednak pojawia się bardzo często.

Jak poradzić sobie z problemami ze snem?

Bezsenność z całą pewnością można określić mianem dużego problemu. W zaawansowanych przypadkach może stanowić zagrożenie nawet dla życia. Wszakże brak snu przez kilka dni z rzędu skutkuje potężnym osłabieniem organizmu człowieka.

Z bezsennością można walczyć różnymi metodami. Najpowszechniej wykorzystywanym sposobem jest stosowanie tzw. tabletek nasennych. Czyli silnych środków usypiających, które stanowią niemalże gwarancję skuteczności. Jest jednak jedno „ale”. Tego typu preparaty bardzo często charakteryzują się tym, iż mogą uzależniać. Oznacza to, że po odstawieniu środków problem będzie jeszcze większy.

Alternatywnym rozwiązaniem jest stosowanie naturalnych środków nasennych (opartych na ekstraktach i wyciągach z roślin) oraz zmiana trybu życia na zdrowszy, tudzież: poprawa nawyków żywieniowych, wzmożenie aktywności fizycznej, rezygnacja z używek, zadbanie o komfort w sypialni, wyregulowanie rytmu dobowego.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *