Jak szybko i efektywnie zwiększyć masę mięśniową?

Czy przywitaliście już Nowy Rok? Czas skończyć ze świętowaniem i wreszcie zabrać się za realizację noworocznych celów. A te, bywają naprawdę różne. Nie mniej jednak, najczęściej dotyczą poprawy naszego ciała.

W bardzo wielu przypadkach celem na nadchodzące 365 dni jest zwiększenie tzw. masy mięśniowej. Oczywiście, zwykle jest to założeniem mężczyzn. Panie raczej celują w drugą stronę – pragną wyszczuplić sylwetkę.

Budowa masy mięśniowej
Bez wątpienia można powiedzieć, że procesy rozbudowy masy mięśniowej nie należą do najprostszych. Wymagają maksymalnego zaangażowania, samodyscypliny oraz sporej ilości czasu. Dlatego też, każdy kto pragnie zwiększyć masę mięśniową powinien być przygotowany na to, iż nie będzie łatwo.

Aby zwiększyć masę mięśniową musimy zadbać o trzy kluczowe elementy, a mianowicie: trening, jadłospis oraz stosowanie suplementacji. Poniżej przedstawiamy każdy z nich.

Dieta, czyli o roli odżywiania w procesach budowy masy
Jeśli nie dostarczymy do organizmu odpowiednich wartości odżywczych, nie będziemy mogli cieszyć się dobrymi rezultatami. To zrozumiałe. Zatem dieta powinna być nie tylko bardziej obfita, ale także pełnowartościowa i zdrowa.

Pięć – sześć posiłków powinno mieć bilans całkowity odpowiadający iloczynowi naszej masy ciała i:

  • 6 – wartość dla węglowodanów
  • 2 – wartość dla białka
  • 0,5 – wartość dla tłuszczy

Trening, czyli o roli aktywności fizycznej w procesach budowy masy
Trening to równie ważny element budowy masy ciała. Powinien być realizowany regularnie. W oparciu o ćwiczenia angażujące wiele grup mięśniowych jednocześnie.

Cechować powinna go również progresja. Tylko w ten sposób można stale stymulować mięśnie do wzrostu. Wykorzystać można zarówno gotowe plany FBW jak i SPLIT.

Suplementacja, czyli jak przyśpieszyć proces budowy masy
Suplementacja to proces, który możemy realizować opcjonalnie. Oznacza to, że jej stosowanie nie jest konieczne, ale jak najbardziej wskazane.

W pierwszej kolejności zaleca się dostarczać: aminokwasy bcaa, l-karnitynę oraz l-glutaminę. Z czasem suplementację można uzupełnić o kreatynę.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *