Dieta i trening na masę

Trudy budowania masy mięśniowej podejmują głównie mężczyźni. Panowie chcą wyglądać lepiej, silniej i mężniej. Niestety, nie zawsze wymarzona sylwetka staje się faktem. Bardzo często, mimo motywacji podkręconej na 100%, trudno o finalizację marzeń. Dlaczego?

Problemem wydaje się być właśnie ta motywacja, która pierwotnie wydaje się być maksymalna. Z czasem jednak maleje, aż całkowicie wygasa. Wynika to z faktu, iż proces budowania masy jest długotrwały, a efekty przychodzą naprawdę powoli. Kiedy nie widzimy rezultatów, nie mamy motywacji. To proste.

Oczywiście, motywacje można cały czas stymulować – doskonałym, precyzyjnym planem, nagrodami za wykonaną pracę czy wizualizacją celu. Nie zapominajmy o tym, gdyż to właśnie sfera psychiczna odpowiada za poddawanie się bez dalszej walki o „lepsze ja”.

Dieta i trening na masę
Absolutnie kluczowymi elementami jeśli chodzi o proces rozbudowy włókien mięśniowych jest trening oraz dieta na masę. Te dwa, wydawać by się mogło proste procesy przysparzają wiele problemów. Wszak, ich poprawna realizacja wymaga wiedzy, której amatorom budowania masy, najwyraźniej brakuje.

Dieta na masę to jadłospis, który powinien cechować się nie tylko zwiększoną objętością poszczególnych posiłków. Musi być również pełnowartościowa, zbilansowana pod kątem wartości odżywczych oraz regularna. Jeść należy nawet siedem razy na dobę, najlepiej o stałych porach. Dzięki temu, nasz metabolizm będzie pracował systematyczniej, a co za tym idzie – wydajniej.

Z kolei jeśli chodzi o trening, to ten realizować należy trzy razy w tygodniu. Plan treningowy powinien zakładać 6-8 ćwiczeń podczas jednej sesji treningowej. Wykonywać je należy w 3-4 seriach po 8-12 powtórzeń (w zależności od grupy mięśniowej). Trening powinien mieć charakter progresywny, co oznacza, że obciążenie treningowe powinno być stale zwiększane.

Warto również zastosować suplementację uzupełniającą w oparciu o niedobory i generowane zapotrzebowanie.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *