Jak rozpocząć bieganie?

bieganieJedną z najprostszych aktywności fizycznych, którą podejmują ludzie jest bieganie. To dyscyplina sportowa nie wymagająca ogromnej wiedzy, nakładów finansowych i specyficznych umiejętności czy talentu. Można powiedzieć, że zdecydowana większość osób „ma predyspozycje” by być w tym dobrym.

Tu nie liczy się potencjał fizyczny, a psychiczny. Wyniki jakie osiągamy zależą od naszego podejścia, samodyscypliny oraz regularności. Im lepiej będziemy potrafili wypełniać plan i założenia, tym lepsze rezultaty osiągniemy. Proste.

Jak rozpocząć bieganie?

Największym problemem biegaczy-amatorów jest początek biegowej przygody. To właśnie wtedy najtrudniej o samodyscyplinę i regularność. Wszak, na samym starcie bieganie jest bardzo wyczerpujące pod względem fizycznym. Ogromne zmęczenie demotywuje, co nierzadko kończy się zaniechaniem realizacji planu treningowego. Co zrobić by uniknąć takiej sytuacji?

Przede wszystkim, należałoby opracować harmonogram odpowiedni do możliwości osoby początkującej. Nie można porywać się z motyką na słońce, gdyż to może mieć tylko jeden finał. Zdecydowanie rozsądniej jest dążyć do celu małymi krokami, tym bardziej na samym początku.

Jak powinien wyglądać plan treningowy dla osoby początkującej?

Przedstawiamy plan wprowadzający dla osoby początkującej, z mocno ograniczonymi zdolnościami motorycznymi.

Plan zakłada trening 3 x w tygodniu. Okres treningowy: 4 tygodnie. Przed każdym treningiem obowiązkowo rozgrzewka nie krótsza niż 10-15 minut.

Dzień treningowyObciążenie treningowe
Dzień 1, Tydzień 1Trucht 1,5 km, marsz 100 m, trucht 1 km
Dzień 2, Tydzień 1Trucht 2km, marsz 100 m, trucht 2 km
Dzień 3, Tydzień 1Trucht 3,5 km
Dzień 1, Tydzień 2Trucht 3,5 km, marsz 100 m, trucht 1 km
Dzień 2, Tydzień 2Trucht 4,5 km
Dzień 3, Tydzień 2Trucht 5,5 km
Dzień 1, Tydzień 3Trucht 5 km, marsz 100 m, trucht 2 km
Dzień 2, Tydzień 3Trucht 5 km, marsz 100 m, trucht 3 km
Dzień 3, Tydzień 3Trucht 8 km
Dzień 1, Tydzień 4Trucht 6 km, marsz 100 m, trucht 3 km
Dzień 2, Tydzień 4Trucht 9 km
Dzień 3, Tydzień 4Trucht 10 km

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *