Ile można schudnąć jeżdżąc na rowerze?

Czy wiesz, że niemal 70% Polaków posiada w swojej piwnicy, garażu lub domu doskonałe narzędzie do odchudzania? Mowa o rowerach, które to służyć mogą do różnych celów: komunikacyjnych, rekreacyjnych i właśnie – redukcyjnych.

Rower to narzędzie pozwalające na przeprowadzenie niezwykle efektywnego treningu na odchudzanie. Wszak, podczas pedałowania pracują nie tylko mięśnie nóg, ale także brzucha. Z kolei mięśnie naramienne i mięśnie grzbietu wykorzystywane są w celu stabilizacji sylwetki i utrzymania kierownicy. Można zatem mówić, że jazda na rowerze to forma aktywności fizycznej o charakterze ogólnorozwojowym.

Oczywistością jest fakt, że nie każda przejażdżka zagwarantuje nam redukcję zbędnych kilogramów. Aby chudnąć musimy jeździć odpowiednio szybko. Intensywność powinna oscylować w granicach 60-80% max HR (tętna wysiłkowego). W przypadku osoby o średniej kondycji – będzie to prędkość w granicach 15-20km/h (uwzględniając tylko płaską powierzchnię jazdy).

Co ważne, trening musi trwać co najmniej 45 minut. Wynika to z faktu, że początkowo (przez pierwsze 15-20 minut) organizm pobiera energię z materiałów dostarczanych na bieżąco. Dopiero później sięga po zapasy energetyczne w postaci tkanki tłuszczowe.

Jazda na rowerze – ile schudnę?
Większość osób pragnie oszacować efekty odchudzania jeszcze zanim rozpocznie trening. To bardzo trudne, gdyż zależne jest od wielu czynników indywidualnych oraz stosowanej diety czy suplementacji.

Realizując plan treningowy, uwzględniający 3-4 sesje po 45 minut w tygodniu, możemy schudnąć do kilku kilogramów w miesiącu. To jednak wynik, który osiągniemy tylko i wyłącznie wtedy gdy zadbamy o dietę i suplementację uzupełniającą.

Jedna sesja treningowa trwająca 45 minut to średnio 400 spalonych kalorii. W konfrontacji z innymi aktywnościami fizycznymi nie jest to jakiś wyjątkowo dobry rezultat. Nie mniej jednak trzeba wziąć pod uwagę fakt, iż jazda na rowerze to jedna z najprzyjemniejszy form treningowo-rekreacyjnych.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *